Varför står vissa kvar och stampar på samma ställe?

Varför står vissa kvar och stampar på samma ställe? -
- Den frågan ställer jag mig ganska ofta nu för tiden.
Nu när jag blivit äldre, mognare och utvecklats så mycket.
Jag trodde att alla människor gör det, utvecklas och mognar?
Blir vuxna helt enkelt.
Jag förstår mig verkligen inte på människor nu för tiden.
Särskilt inte en person.. - 
- Du är vuxen, men du har minsan inte utvecklats eller mognat ett dugg.
Jag förstår mig inte på dig det minsta.
Varken hur du tänker, tycker eller hur du värderar saker och ting.
Du pratar på om precis allt, utan att ens tänka dig för.
Har du aldrig tänkt på att det du säger kan såra och skada folk?
Även att du är vuxen så ska du
Alltid ha din vilja igenom och allt ska vara på ditt sätt.
Jag trodde att när man kommer upp i åren så inser man att man inte alltid kan få som man vill,
och att man ska kunna anpassa sig efter andra också, och inte bara tänka på sig själv.
Att ta hänsyn till folk är också något man borde göra, i alla fall så ofta det går.
Såklart ska man tänka på sig själv också, och kunna få må bra inte bara vara till alla andras behag.
Men finns det någongång du tänker på någon annan än dig själv?
Åh, Jag blir bara så irriterad av att tänka på detta.
Men tänk vad mycket bättre världen skulle se ut om alla kunde leva upp till detta.
Om alla kunde sluta vara så förbannat jävla egocentriska och självupptagna.
Om alla kunde tänka sig för innan dom snackar.
Om alla kunde ta hänsyn och bry sig om andra människor.
Hur underbart skulle inte livet vara då?
För mig är detta en självklarhet. -
- Fast det beror nog mycket på min uppfostran.
Utan min mamma så skulle jag kanske vara precis som Du?
Vill tacka dig mamma för den fina uppfostran du gett mig.
Du har verkligen lycktas bra.

/ Jasmina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0