Psykologiskt tänkande.

Det är ett väldigt intressant och spännande tänkande.
Just nu går jag journalistik linjen på Ljud&Bildskolan.
I den linjen läser vi då psykologi.
Ska ha ett prov i psykologi på torsdag.
Så har suttit med psykologiboken i händerna i princip hela dagen.
Och det är faktiskt väldigt väldigt spännande och lärorikt.
Jag vet att när man först hör, - Psykologi -
- så låter det skittråkigt och bara jobbigt, tyckte jag med innan.
Men det är verkligen rena motsatsen.

Vi läser om olika psykologiska perspektiv.
Med lättare ord, olika slags synsätt, tänktesätt och beteenden.
När jag väl läser och verkligen engagerar mig i vad som egentligen står,
så inser jag hur väl vissa av perspektiven stämmer bra in på mig.
Och även stämmer in på folk runt om kring mig.

Jag tror att jag kommer ha mycket stor nytta av detta senare i framtiden.
Det jag lär mig nu, kommer jag kunna påminna mig själv om längre fram,
använda som hjälpmedel och verkyg när saker och ting är svårt och jobbigt.
I pinsamma situationer osv.
Så ja, jag är verkligen glad att jag valde den linjen.
Att få läsa psykologi och lära mig så mycket om det.
Tycker det är jättekul, spännande och lärorikt.
Tipsar alla om att kanske läsa nån liten kort och enkel bok,
som inriktar sig på psykologi eller med psykologiskafaktorer.
Ni kommer inte att ångra er!

/ Jasmina.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja du kloka unge! Är så stolt över dig! Du fattar sakernas betydelse väldigt snabbt och inser vad du kan få nytta av framöver och få verktyg som kan hjälpa dig framåt!Du är smart du!Psykologi och även betee'ndevetenskap är intressanta ämnen och mycket lärorikt, det kommer du ha glädje av i ditt liv!Älskar dig!Största kramen!

2007-10-02 @ 09:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0