Hunddagis, helt underbart!

Idag var det min första dag på praktiken.
Jag praktiserar på ett hunddagis här i Borås,
Hundens Hälsa i Borås heter de.
Imorse var jag såklart ganska nervös, jag är ju ingen hundexpert direkt.
Har varit ute och promenerat med väldigt många olika hundar i mitt liv, men ändå.
Men allt gick väldigt bra.
Personalen där var hur trevlig som helst.
Visade mig runt och förklarade noga hur allt går till.
Jag fick sedan kolla på alla hundar osv.
Vi går fyra promenader per dag, först två direkt på morgonen
och även två promenader efter lunch.
Alla hundar var verkligen helt underbara.
Ingen av dom var jobbig eller otäck.
Alla var vänliga små varelser som så gärna ville lukta, hälsa och gosa.
Men som väntat skaffade jag mig en favorit med en gång,
och det var den otroligt vackra Movitz.
Det var den första hunden jag fick gå ut med, jag blev förälskad på en gång!

Min dag har varit helt toppen.
Känns även skönt med så mycket motion.
Hoppas på att rasa några kilon nu under dessa två veckor.
Hoppas även på att lära mig massor om hundar och dess beteende osv.
Hundar är unika, och jag har alltid avgudat dom.


Laddar upp en bild på den Älskade Movitz här så ni kan få se hur vacker han är!

image2 <-- Movitz <3


/ Jasmina

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Så otroligt vacker den är! Vilka ögon alltså! Förstår att du blev kär vid första ögonkastet,hahaha! Kul att du trivs, trodde du skulle det också, du som älskar hundar! Måste ju vara rena drömmen att vara omgiven av dem hela dagarna...Nu sover du gott inatt efter all motion med hundpromenaderna! Älskar dig puss och kram!

2008-03-10 @ 21:51:29
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: britten

Hittar hit till dig via din mammsen ..tycker mycket om hennes blogg.

Det var allt en riktig Beuty det där ..såna ögon är det väl svårt att motstå.

Ha det gott och även sov gott

2008-03-12 @ 21:22:16
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Kerstin

Gullig du är! Förstår det är jobbigt med ditt knä och de långa promenaderna. Du är så duktig, klok och underbar! Jag äääääälskar dig! Stor kram/mamma

2008-03-13 @ 10:31:28
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inger

Hittade hit från din mamma, vilken gullig hund.
Fina ögon.. Collie är underbara hundar.
Förstår att det är kul att arbeta på ett hunddagis, särskilt om man gillar hundar..

Jag
blev
lite nyfiken, när man läser hur gulligt du skriver till din mamma..
Jag förstår att du älskar henne, hon verkar vara en riktigt fin människa, jag uppskattar väldigt mycket det hon skriver..
Jag är så glad att jag har hittat till hennes sida..
och nu även till din..

Ha en fin dag imorgon..

2008-03-13 @ 21:43:47
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Kerstin

Hahahaha, trodde du skulle på invigningen och se eländet hahahahaha! Snart får du uppdatera bloggen och berätta mer om de underbara vovvarna, vill veta mera! Hoppas din dag imorgon blir en härlig dag, trots värken! Duktig du varit som pallat hela veckan ändå! Är så stolt över dig! ÄÄÄÄÄÄLSKAR DIIIIIIG! Bamsekramen!

2008-03-13 @ 21:46:14
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0