Söker jobb.

I vår tar jag studenten och behöver såklart jobb så fort som möjligt.
Framför allt ett sommarjobb, så jag har något att leva på i sommar.
Har nyss suttit och sökt en massa jobb, bl.a Inom vården.
Vad strängt det är nu för tiden..
Du måste ha körkort, du måste ha en viss utbildning osv.
Jag har varken körkort eller någon passande utbildning.
Hur ska jag kunna få något jobb då?
Jag tror att jag kan klara av att ta hand om dom äldre precis lika fint som någon med körkort.
Att åka buss är inget konstigt eller omständigt för mig,
jag tar mig dit jag ska i tid varje dag, utan hinder.
Så varför kan inte jag utan körkort få ett sådant jobb då?

Just nu funderar jag mycket över vad jag ska göra efter skolan.
Alltså, om något år eller så.
Helst ser jag mig sitta på Komvux eller liknande och läsa upp mina betyg,
så jag sedan kan komma in på Journalisthögskolan i Göteborg.
Jag vill verkligen bli journalist, det är min dröm.
Men tanken om att bli advokat har även slagit mig.
Ville bli advokat när jag var yngre men tappade sedan intresset för det.
Men efter en viss incident förra året kom den tanken tillbaka
och nu skulle jag lätt kunna se mig som advokat, en väldigt bra sådan dessutom!

Men det enda jag kan göra just nu är att fokusera på min nuvarande gymnasieutbildning
och mina nuvarande betyg och försöka få de så höga som möjligt.
Jag kan, det vet jag!
Jag ska lyckas, det ska jag!


/ Jasmina.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du är så klok och vis! Jättebra att du har mål och drömmar! Inget är omöjligt, du kan bli vad du vill, det vet du att jag alltid sagt! Du är så ung och har hela livet framför dig, du har gott om tid att känna efter först och sen satsa på din dröm...Jag hoppas du ska göra det du brinner för, det som är din passion och intresse för då kan du gå lycklig till jobbet varje dag! Jag är säker på allt går bra för dig,ta en sak i taget, så betar du av lite undan för undan. Ingen ide att stressa sönder sig och må dåligt....Jättekramar från mamma som älskar dig!

2008-03-05 @ 18:39:04
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Kerstin

Gulle-dig! Så klart att jag finns när helst du behöver, det vet du...Synd att du inte skrivit mer, men ibland har man ingen lust eller inget att säga...Vore kul om du skriver färdigt din bok, det blir nog sen när skolarbetet är avklarat ska du se. Ha en fin dag! Älskar dig puss o kram!

2008-03-07 @ 12:37:21
URL: http://Tankeverkstaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0