Mitt nya hälsosamma liv

Se där jaa! (syftar på rubriken!)
Igår satt jag hemma hela dagen i princip.
Satt och funderade på allt som har med livet att göra.
Trivs inte riktigt med mitt liv som det ser ut nu och insåg att jag måste göra någonting åt det.
Bestämde mig för att ta några ganska viktiga beslut.
Var tvungen att välja mellan det ena och det andra.
Och utesluta vissa saker och vissa människor.

Så jag bestämde mig för att börja ett nytt liv, ett hälsosamt liv.
Jag skrev ju igår kväll om att jag skulle upp 05.30.
Helt riktigt, halv 6 imorse ringde klockan och jag gick upp även att jag inte la mig innan 02.30.
Drack en kopp kaffe, gick till bussen och åkte till Badhuset och simmade i 1 timma och 30 minuter.
Fy fan vad jag är duktig.




Jag måste verkligen skärpa mig nu.
Jag kan inte låta mig påverkas mer av andra människor och deras liv.
Dom gör sina val och då måste jag göra mina!
Efter denna helgen fick jag mig en riktig tankeställere och insåg
att allt det jag offrar för andra skulle dom aldrig offra för mig.
Kände mig helt värdelös och utfryst, kände mig inte välkommen bland mina vänner längre.
Det var en HEMSK känsla kan jag lova.

Oj, blev ett långt inlägg.
Får avrunda här nu så ni inte tröttnar på mina låååånga inlägg.
Men som sagt, jag ska börja leva nyttigare nu.
Träna hela veckorna, sluta upp med ALLT onyttigt.
Lägga ner festandet till stor del (kan ju festa när det är något särskilt)

Nu ska jag plocka i ordning i rummet, uppdaterar om en stund igen!

/Jasmina - Som en ny människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0