Helt ofattbart...

Jag är väldigt upprörd just nu!

Den 25/7 var jag och en kompis ute på krogen.
Vi skulle ut där i från för att gå på toaletten.
Utanför krogen var det lång kö för att komma in, och vakterna stod i vägen och så vidare.
Jag tänkte då vara smidig och ta en "genväg" och klättra över staketet dom har utanför.
Smidig som jag är så snubblar jag över repet istället och smället skallen i asfalten, samt armbåge och höft.
Var medvetslls i någon minut.
Minnet är helt borta där, minns verkligen ingenting.
Vakten fick liv i mig och kallade på både polis och ambulans.
Ambulansen kom och dom pratade lite med mig och bestämde sig för att ta med mig till akuten.
Jag ville verkligen inte, sa det flera ggr, bad dom att låta mig åka hem istället och försökte försäkra dom om att jag är ok.
Mycket tjat från min sida om att få slippa följa med, men lyckades inte. Dom tvingade mig.
Påvägen upp kollade dom mit blodtryck och pulsen.
Väl uppe på akuten fick jag ett litet rum och tillslut också en läkare.
Han kollade mina reflexer, mina pupiller, kände lite kring min nacke och mitt huvud.
Han ville lägga in mig för bevakning över natten.
Det vägrade jag också! - Jag var väldigt tydlig med vad jag ville.
Jag kände mig ju okej!
Han gav sig inte, jag fick absolut inte åka hem, jag var tvungen att vara kvar.
Men det gav jag fan i, jag smet när han gick ut från rummet..

Det var en kort sumering av det jag nu ska komma fram till, poängen med detta blogginlägg alltså.


Idag när jag kom hem från jobbet låg ett kuvert med mitt namn på innanför dörren.
Det var nått från Värnersborg, något skulle betalas..
Tro fan att det kom en räkning från ambulansfärden och akutvistelsen nu, på 500 jävla spänn.
DET ÄR JU FAN INTE KLOKT!
Varför ska jag betala för det? - Jag ville ju inte ens åka med.
Jag blev tvingad att följa med.
Dom tyckte det var akut, det var inte jag som tyckte eller ville dit.
Nä, usch. Jag blir så förbannad.
Och akutbesöket, betala 300 kr för det lilla den läkaren kollade på mig.
Tänk då om jag hade stannat kvar över natten, hur dyrt hade inte det blivit?
Jag vet ju att dom satte upp en ny "regel" att ringer du ambulans och det inte är jätteakut så får du betala för resan.
Till exempel om du ringer för att du har feber, då anser dom att du lika gärna kunde tagit en taxi, men det håller jag med om. För dom behövs ju till mer akuta situationer.
Men angående mig, jag ville ju inte ens åka med. Jag försökte slippa på alla sätt.
Skit samma, det är ingen idé att grubbla mer över det, jag får betala helt enkelt.
Men tycker det är orättsvist. Helt sjukt.
Vart är sjukvården påväg? Eller rättare sagt, vart är samhället påväg?
Dom gamla lär aldrig kunna få akutvård eller åka ambulans i krislägen om dom tänker skicka räkningar med de summorna. Helt galet.


/ Jasmina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0