Let your first relationship to end before starting the second...

Ja, det är väl ganska klokt kan jag tycka, men jag verkar vara ensam om den tanken.
Väldigt många nu för tiden, både bekanta och folk man hör talas om, verkar inte tycka att det är så logiskt?
Enligt mig så är det en oskriven regel.
Säger inte det säg själv, att du gör slut med din partner, innan du plockar upp nästa?
Man kan i och för sig tolka min överskrift på ett annat sätt också och det är att;
- När du och din partner gjort slut så måste man låta det gå en tid innan man kan bli tillsammans med någon annan.
Alltså, man måste ju smälta det förra förhållandet, komma över den man var tillsammans med, innan det går att starta upp något nytt med någon helt annan. Annars är ju risken ganska stor att man tar med det förflutna in i det nya och det är ju inte vidare bra kan jag tycka.

Nu undrar ni läsare kanske varför jag skriver om detta, det är ju ganska osammanhängande och kommer från ingenstans.
Jag har suttit och funderat lite kring detta ett tag nu.
Dels eftersom det hände mig för inte så länge sedan, att killen gjorde så alltså.
Och sen har jag pratat med folk jag känner som varit med om precis samma sak.
Det verkar vara vanigt nu för tiden, jag förstår inte varför.
Hur kan man göra något sånt? - Om dom som håller på så visste hur otroligt mycket det sårar.
Visst, efter ett tag, när den värsta smärtan har lagt sig så är man ju självklart glad att vara av med svinet,
men innan dess så mår man ju förjävligt.
Och jag hade aldrig uttryckt mig så starkt om jag inte varit med om det själv.
För då hade jag nog aldrig kunnat sätta mig in i hur den berörda personen skulle må.

Var tvungen att få ur mig lite tankar snabbt bara.
Till alla er där ute; Gör slut med eran partner innan ni går och blir tillsammans med någon ny...

/ Jasmina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0