Lidköping - Mariestad - Örebro

Nu tänkte jag skriva lite om gårdagen!

Det började med att Jenny och jag åkte ner till stan och hämtade ut pengar.
Sen kom Dansarn och hämtade oss i stan med en bil som han lånat.
Vi blev förvånade över att Danskii inte var med eftersom det var bestämt.
Vi alla skulle mötas i stan prick 10 och sedan ge oss av, men icke då.
Så vi körde till Dansken och väckte honom, lät honom gå upp och fixa
till sig typ, medan han gjorde det så stack vi och gjorde andra ärenden.
Ja, efter många om och men så var han äntligen klar och vi kunde åka.
Jag satt fram typ hela resan, mycket trevligt. Vi skulle ha åkt till Jönköping
bara typ, kolla läget och så, men Jenny och jag ångrade oss och bestämde
att vi skulle till Lidköping istället, very najs :) Dansarn var trött men gick
med på att köra dig ändå, det var mycket roligt påvägen dit, vi spelade
hög musik, fotade massor, sjöng och gapade, drack magisk dryck osv :)
Väl framme så var det marknad, men dock höll dom på att plocka ner
den förbannade marknaden när vi kom dit, haha. Stackars oss :(
Vi stannade inte särskilt länge utan satte oss i bilen igen och begav oss
mot Mariestad, jag hade bestämt att vi skulle kika in fängelset där då va!
Men så blev det inte heller för vi hittade det inte, hahaha. Vi var nog inte
där särskilt länge heller innan vi bestämde oss för att åka vidare till Örebro!
Där skulle jag också se Kumlafängelset bestämde jag, tror ni det blev så??!
Ja, i Örebro där nånstans, eller kanske påväg dit så tappade jag bort
mitt minne tyvärr. Hittade det inte innan vi var nästan framme i Borås igen.
Men vi promenerade nog lite i Örebro i alla fall, haha. Om jag minns rätt?
Sen åkte vi hemåt runt 7 tror jag??? Jag somnade nog lite på tillbaka vägen.
Satt åt fel håll i sätet med utan bälte, det var himla skönt och mysigt!
Väl tillbaka i Borås så tog vi en paus med farbror-blå också!
Eller rättare sagt så tvingade dom oss att pausa, haha. Vi fick icke köra mer.
Så vi tjatade med dom ett bra tag, eller dom med oss iofs, Dansarn
pratade mest, vi andra knep käft typ :p haha.
Väl hemma igen bestämde vi oss för att dra till Tonic en sväng, det var väl
inget vidare där direkt, träffade på lite vänner där inne, men annars inget
speciellt enligt mig. Michan jobbade inte ens =( Bläää!!!
Vi tröttnade, ringde D'na igen, stack och käkade med dom och drog senare
iväg hem till deras kompis där vi spelade kort och festade lite :)
Sen somnade vi allihopa och vaknade imorse. haha.

Vi frågade en lustig gubbe efter vägen till en toalett
Vi: Vart är vi nu då?
Gubben: Ni är i Vara!
Vi: VAA, ÄR VI????
Gubben: To be, or not to be ... in Vara!
Vi: AAAASSSSSSSGGG!!!!!!

Haha, det var mycket roligt, stod Jenny och jag och skrattade åt
inne på toaletten sen, haha. Roligaste var ju när vi fattade den.
"Att VARA eller icke VARA ... i VARA" <--- HAHAHA. Mycket roligt! - Jebb!

Ja, det var min lördag i alla fall, typ helt perfekt alltså!
Jag är så grymt nöjd med den och vill göra om den typ nu...
Vi tog massa massa bilder också, men Jenny har alla dom i sin kamera
så jag lägger in dom senare eller imorgon eller nått.. haha. *Lat*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0