Dags för en förändring

Ja, som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det dags för en förändring i mitt liv och med mig själv. Jag orkar inte leva såhär längre, varken det liv jag har eller med mig själv som person. Det är bara jag själv som förlorar på det.

Det jag menar är att jag är alldeles för snäll och har överseende med alldeles för många saker. Jag låter folk köra med mig och trampa på mig, till och med sparka på mig när jag redan ligger ner, jag orkar inte mer. Det är slut på det tramset nu. TA INTE MIG FÖRGIVET! Självklart är det mitt fel att folk gör det eftersom jag har tillåtit det, men det är slut med det nu, det funkar inte längre. Vill ni vara en del av mitt liv så får ni ta vara på mig och visa att ni bryr er om mig lika mycket som jag bryr mig om er. Det går inte längre att bara komma till mig när det behagar er eller när ni känner för det. Utan ni måste underhålla vår relation. Men blir jag bortvald, bortglömd och illa behandlad så kommer jag kasta er i soptunnan direkt alltså, jag tänker inte ta någon mer skit, inte från någon. Jag är så fruktansvärt trött på att alltid finnas för er när ni behöver mig, för det är bara då jag duger. Jag vet precis vilka personer det är och jag hoppas ni själva vet det också när/om ni läser detta. Känner ni er träffade så kanske det är dags att göra något åt det, innan det är försent. För jag lovar och svär, på min pappas grav att ni har ingen mer chans nu. Bollen ligger i era händer för jag har gett upp, jag orkar faktiskt inte bry mig om människor som beter sig som ni gör. Jag bara sårar och sviker mig själv och det är inte ni värda. Punkt slut!

Och sen till förändringen i mitt liv, det kommer bli drastiskt men ingenting jag vill skriva här. Jag vill inte leva som jag gör nu och från och med måndag blir det ändring på det också. Ni lär väl se vad som händer :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Go girl!!!:) Ja du har samma problem som dig att jag är för snäll mot allt och alla. Men det tjänar ingenting till tyvärr. Man får bara lida av det själv i slutändan. Förstår hur du känner. Hatar att alla säger att jag är så snäll..bla bla. En äkta vän står aldrig i vägen för dig, om du inte råkar vara på väg nedåt. Alltså att äkta vänner ska finnas för dig när som helst och inte bara när de har problem. Umgås inte med energi tjuvar, utan med folk som ger dig energi. Det har jag i alla fall börjat med. Haha detta kanske blev rörigt, men hoppas du förstår vad jag menar. kramar!!!

2010-10-14 @ 21:10:41
Postat av: Jessi

Tack Jessica! Du har så rätt i allt du säger och jag vet ju om det, bara att jag har svårt att göra någonting åt det, har man alltid varit för snäll och hjälpsam så är det svårt att helt plötsligt inte vara lika snäll och sätta ner foten, det gör ont i mig. Men detta är en jävligt bra läxa som jag kommer lära mig mycket av. Och en superapplåd till dig som lyckats så bra och är den du är idag, inte många som skulle klarat faktiskt :) Kraaam

2010-10-15 @ 10:40:56
URL: http://saamuuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0