I'm back home

Hej igen alla glada :)

Nu är jag hemma igen efter en stressad runda runt på stan, haha!
Tänkte ta och berätta varför jag är så glad idag och vad jag menade
med mitt förra blogginlägg!

Ni vet att jag och Jenny skulle ha praktik på Hundens Hälsa (hunddagis).
Jennys blev godkänd av henned arbetsförmedlare och min dröjde så pga
att min handläggare var på semester en vecka först och sedan sjuk i en vecka.
Ingen annan kunde "ta sig an" mitt ärende typ. Och sen då, när hon väl var
frisk och tillbaka på jobbet så bestämde hon sig för att inte godkänna min
praktikplats pga väldigt löjliga saker, jag var så förbannad!
Hade möte med henne i fredags och sa vad jag tyckte om att Jenny fick
ha praktik där men inte jag, ifrågasatte hur dom kan arbeta så olika på ams?!
Ja, bla bla. Igår bestämde jag mig för att inte ge upp! En sånhär sak är inte
acceptabel helt enkelt, man kan inte behandla folk så orättvist och olika när
man ska ha samma förutsättningar och möjligheter. Så jag skickade ett argt,
men bestämt mejl till henne om vad jag tycker om detta och vad jag tänker
göra åt saken!

Idag ringde hon mig, bad om ursäkt och sa att hon ändrat sig!
Att jag nu får ha min praktik där om jag fortfarande vill!
Så jag åkte ner till stan fort som fan och fyllde i alla papper
och gick till hunddagiset för att meddela dom att jag börjar imorgon!
Sen gick jag och Jenny och "firade" min vinst genom att äta kinamat! :)

Ja, nu är mitt självförtroende på topp och lär vara ett tag framöver!
Jag är så stolt över mig själv att jag tog denna striden, satte hårt mot hårt.
Och jag vägrade att ge upp! Som sagt, jag är fan Bäst! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0