Halloween...???

Ja, allt det här med halloween, är det inte lite överskattat?
Jag tycker det i alla fall, från början är det en tradition i USA
som Sverige har apat efter bara, inte ens våran "grej" från början.
Men självklart ska vi härmas med det, precis som med mycket annat.
Jag tycker inte halloween är något speciellt eller något som behöver firas.
Självklart kan det vara en kul grej att någon gång klä ut sig på halloween
och göra det till en jävligt kul grej, men inte år efter år efter år, i typ 10 år..
Då är det bara tröttsamt och utttjatat..

Förra året var halloween grymt. Linn, Jenny och jag drog på en skitball
hemma fest i Ekås, där vi kände en del folk som också var där. Vi hade klätt
ut oss, festade och hade jävligt kul, sen drog vi till krogen och festade där.
Det blev en väldigt väldigt lyckad kväll faktiskt och även ett minne för livet.

Men i år igen? Det känns som att det räcker nu, i alla fall för min del.
Det blev en succé förra året men finns inga garantier för att det ska bli
det i år igen. Så att stressa och hålla på att engagera sig i halloween detta
året känner jag inte ett dugg för, jag kan leva på minnet av förra året.

Jag tror faktiskt jag ska skita i att fira i år, jag ska varken klä ut mig eller festa.
Ska nog inte ens träffa människor, eller vem vet om jag ångrar mig, men nu
känns det som att jag bara vill sitta hemma och ta det lungt. Bara allt jävla
tjat om halloween har gjort mig trött på det, och det har inte ens varit än..

Här kommer 3 bilder från förra årets halloween firande.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0