En flicka som är stark..

En flicka som är stark. Det är representativt för mig!
Det är så jag känner mig, känner mig ovanligt stark just nu.
Jag har funderat så mycket på mitt liv nu och hur det kommer se ut,
men ännu mer på  hur mitt liv
Såg ut, mitt förflutna.
Det finns så mycket jag gjort som jag ångrar något fruktansvärt mycket.
Saker jag både sagt och gjort mot människor som står mig nära och
som betyder mest för mig och är dom viktigaste här i livet.
Men ingen av dom sakerna jag ångrar så mycket skulle ja vilja ha ogjorda.
För jag har lärt mig enormt mycket av det, och kommer aldrig göra om det.
Jag har även utvecklats och mognat av vissa saker jag gjort.
Allt detta har fått mig att inse så mycket mer också.
Och jag tar nästan aldrig något/någon förgivet längre.
Något som jag tycker är väldigt vitktigt av detta är att;
Nu dömer jag inte folk av deras misstag eller ser på deras misstag som oförlåtliga.
Jag vet ju själv att man gör misstag, stora misstag och förhoppningsvis känner man ånger,
och skuld. Och allt man vill och ber om är att få en ny chans och att få bli förlåten.

Allt jag gått igenom.
Alla mina misstag och felsteg har fått mig att utvecklas som människa.
Jag har förstått att jag måste inse och ta konsekvenser för Allt det jag gör fel,
Och stå för mina misstag och lära mig något av det.
Jag har blivit en så
stark och självständig människa.
Som klarar att stå på egna ben och kämpa vidare, vara stark.
Och jag kommer aldrig någonsin att ge upp!

/ Jasmina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0