Tomt, tyst och helt öde.

Jag är en person som måste få vara ensam emellan åt.
Bara få vara ifred, få umgås med mig själv.
Att få sitta i mitt rum, i tystnad, det tycker jag är det bästa som finns.

Mamma åkte till min storasyster i Göteborg igår.
Hon kommer iofs hem redan imorgon.
Och ja tyckte det skulle bli helt underbart att få vara hemma själv.
Bara få sitta och umgås med tystnaden.
Men idag, så tar jag tillbaka mina ord.
Detta var lite väl tyst och öde.
Inte någon att dricka kaffe eller röka med.
Ingen som knackar på mitt rum bara för att kolla vad jag gör.
Ingen som går och svär över allt damm eller att katten gör något tokigt.
Det är verkligen för tomt, tyst och öde.

Det är sjukt att kunna sakna någon så här mycket.
Och verkligen nu, eftersom de bara var ett dygn sen vi sågs sist.
Sitter bara och längtar till du är hemma igen.
Så fort jag kom innanför dörren igår, så började jag gfråta.
Insåg först då, när du inte kom och mötte mig i hallen, att du inte är hemma,
och att du inte kommer vara hemma på två dygn.
Saknaden efter dig är enormt stor, vill att du kommer hem.

Mamma, jag saknar dig så mycket!


/ Jasmina.

Kommentarer
Postat av: mamma

Älskade dotter min! Förstår precis den känslan! Vi har ju också vant oss vid att den andra alltid finns där..
Det blir tyst och tomt när en av oss försvinner mer än
över dagen..Men nu så är jag här igen!Älskar dig, saknat dig också! Stor kram!

2007-10-06 @ 17:46:13
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: mamma

Tack för dina kommentarer! De värmer kan jag säga! Hoppas du får tid snart att skriva ett nytt inlägg, jag gillar att läsa det du har att säga...Älskar dig! Stor kram till dig!

2007-10-11 @ 14:03:35
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0