Höstmarknaden.

Ja, här i Borås var det höstmarknad i helgen. Fredag och lördag.
På våren har vi såklart vårmarknad.
Jag förstår faktiskt inte riktigt meningen med det.
Allså, det är ju samma sak varje år.
Helt ärligt har jag tröttnat på att åka ner till stan för att gå på marknad.
Jag började nog åka ner ensam när jag var runt 13 år.
Och på dessa 5 år har ingenting förändrats.
Alla stånd står på exakt samma plats som föregående år,
och dessutom är det exakt samma prylar i alla förbannade stånd.
Dom borde kanske börja med att byta plats på ståden,
så kanske det känns lite annorlunda.
Men det dom verkligen borde göra det är att byta ut vissa stånd mot andra,
så vi får lite variation på det hela.

Som vanligt hittade jag ingenting roligt.
Såg ingenting som tog mig med storm.
Men det är jag inte förvånad över.
hade faktiskt inte förväntat mig något annat.
Köpte mig en väska (som jag gjort varje marknad)
Och en parfym, ganska dyr för att ska stå på en Sk. billig marknad.

Och årets höstmode då?
Förlåt mig, men jag förstår mig inte på detta årets mode.
För att vara helt ärligt så är hörskläderna verkligen skitfula i år.
Jag är en person som tycker om de flesta kläder.
Men årets höstkläder, jag skulle inte ta på mig ett plagg från det,
om jag så fick perngar för det.
Nu kanske folk tycker jag är helt pantad, men måste få säga vad jag tycker.
Jag får väl gå runt i mina kläder från förra året antar jag.

/ Jasmina.

Kommentarer
Postat av: mamma

skönt att höra fler än jag tycker höstmodet i år är kass!Marknaden var ingen hit heller,samma gamla vanliga år efter år, inte var det billigt heller!Enda fynd jag gjorde var boken av GW Persson..Stor kram! Älskar dig!

2007-10-02 @ 09:30:28
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0