Filmen var hemsk!

Måste bara skriva lite om filmen jag såg igår,
"When a man loves a women"


Filmen var verkligen hemsk tycker jag.
Vet att jag sett den förut, men det var länge sen.
Verkar inte som den påverkade mig lika mycket då,
som det faktiskt gjorde igår.
Jag grät och grät och grät.
Den var ju bra, och tänker absolut se den igen!
Men som sagt så var den hemsk och väldigt sorgsen.

Det fick mig att inse saker jag aldrig tänkt på förut.
I min lilla värld så har jag aldrig trott, eller i alla fall
tänkt på att kvinnor/mammor också kan vara alkoholister.
Har fått för mig, efter allt jag sett och hört, att det är
mannen/pappan som är alkoholist och bara förstör.
Fast oftast är det nog så i alla fall.
Kanske låter helt korkat, men tror att de flesta håller
med mig när jag skriver detta!
När man möter nya människor, och får reda på
att dom har det jobbigt hemma, eller någon i deras
närhet är alkoholist så är det oftast av det manliga könet,
alltså deras man, bror eller pappa.
För mig har det alltid varit så i alla fall.

Jag tyckte att filmen gav mig väldigt mycket.
Och att jag ändrat tänkesätt gällande detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0