Dagen i Göteborg

Nu ska jag berätta lite om denna händelserika dag.
Vi skulle åka tåger till Göteborg 11:00, men det visade sig att tåget var inställt så vi fick åka buss istället.
En mycket tidigare buss dessutom, det gillade vi, så kom vi fram tidigare med. En lyxbuss var det!
Väl framme så mötte vi upp en killkompis i femmanhuset och lunchade med honom. Blev såklart "Tacobar",
eller ja det heter väl kanske inte så, men det är typ det, hm tacobuffé!! Aja, whatever, vi åt tacos i alla fall.
Sen börjar vi promenera runt bland alla affärerna, jag hade faktiskt svårt att hitta något jag verkligen ville ha.
Jag köpte faktiskt ingenting idag egentligen, inget viktigt i alla fall, lite synd, men samtidigt vill jag inte bara köpa för köpandets skull liksom, känns jävligt onödigt. Så jag köpte lite småpill som jag behöver typ.
Klockan gick och det var dags för hemfärd, denna gången med tåg.
(jag har tågfobi) :(.
Under färden så panikbromsade tåget typ och det tog ett tag innan det lyckades stanna helt. Då börjar en gubbe prata i högtalarna och säger något i stil med "vi har kört på en älg och fick problem med bromsarna så vi måste ut och fixa det" .. typ något sånt sa han. Jag och Jenny blev helt chockade, VADÅ KROCKAT MED EN ÄLG? :S Vi varken hörde eller kände något, skumt.. men men. Vi hade så jävla kul under tågresan, båda var trötta som fan och vi flummade sönder typ, skojade som fan med han som stod i kiosken i tåget, det var lätt roligast idag!!


Haha, här är det lilla jag shoppade idag :/
Mössa, Halsduk, våtservetter, hårnålar, trosor och en ögonskugga :/
Men vafan, den som spar hon har :)
Bättre att shoppa något man verkligen vill ha
än att bara slösa för att få med något hem, tycker jag! :)

Mer bilder kommer sen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0